Tasmanië, ons afscheid en een nieuw begin

28 februari 2017 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

We kwamen laat 's avonds toe in Hobart, de hoofdstad van de Australische staat Tasmanië. Gelukkig konden we meteen onze huurauto oppikken en vertrekken naar onze eerste kampplaats. De volgende ochtend vertrokken we dan om Tasmanië eindelijk te kunnen verkennen. We kochten een pas waarmee we alle nationale parken konden bezoeken en reden Wineglass Bay. Het nationaal park is een schiereiland en wordt Wineglass Bay genoemd omwille van zijn perfecte curve die de vorm heeft van een wijnglas. De kristalheldere water is een tweede reden voor de naam van deze baai. We lieten de auto achter op de parking en vertrokken gepakt en gezakt voor een overnachting op het prachtige strand. We stapten eerst omhoog naar een uitkijkpunt en daalden daarna af richting het strand zelf. Na een laatste uitputtende kilometer over het zachte zand kwamen we aan en zetten we onze tent op. We kookten een snelle maaltijd en aten bij zonsondergang op het strand. De volgende morgen stonden we extra vroeg op om de zonsopgang boven de baai te zien. Het was fris, maar we namen ons kookvuur mee naar het strand en warmden ons aan een goeie koffie en een portie havermoutpap. Na de zonsopgang pakten we onze spullen in en wandelden we terug richting de auto. We reden nog langs de vuurtoren aan de andere kant van de baai en maakten dan onze weg verder naar de volgende bestemming. We reden tot ongeveer halfweg richting Launceston langs de oostkust van Tasmanië en stopten ondermeer in Bicheno, waar we vanop de rotsen naar de ruige kustlijn gingen kijken. Later passeerden we nog een super mooie wijngaard en we eindigden in een klein dorpje genaamd Pyengana waar we de lokale kaas en melkfabriek bezochten. Tasmanië is het land van kaas en melkproducten, dus we kochten een kaasje en een fles Sauvignon Blanc van de nabijgelegen wijngaard. We kampeerden aan het sportterrein van het dorpje en genoten van de zon, kaas en wijn. Ook de dag nadien reden we nog door de melkstreek en deden nog een heerlijke tasting. Winnaar van de dag: wasabi kaas. We konden het niet laten en kochten weer een lekker hapje voor 's avonds. Vanuit Lauceston reden we de dag daarna door naar Pinguin en Burnie. In de avond gingen we pinguïns spotten die na een lange dag vissen op zee aan land kwamen. Het was super tof om te zien hoe de kleintjes ongeduldig wachtten en hoe blij ze waren wanneer hun ouders in zicht kwamen. Volgende hoogtepunt was Cradle Mountain, een spectaculaire piek in het binnenland van Tasmanië. Jammer genoeg zat het weer niet echt mee toe we 's ochtends richting de berg reden. We deden slechts een kleine wandeling maar waren toch onder de indruk. We zouden Cradle Mountain ook nog van de andere kant bezoeken en hoopten op beter weer. We reden in de regen door naar onze kampeerplaats aan Lake Mackintosh, we vonden er een prachtig plekje vlak aan het meer. De regen was ondertussen gestopt dus we zetten de tent op en staken een vuur aan. We aten wraps en mais op het vuur en genoten met volle teugen van een van de laatste mooie kampplaatsen. In het midden van de nacht stak er een serieuze storm op en moesten we vluchten uit ons goedkoop tentje en verder slapen in de auto. Na een turbulente nacht reden we verder langs het mijnstadje Queenstown naar de andere kant van Cradle Mountain, Cradle Valley. Het weer was er niet beter op geworden maar we namen toch de bus die door het nationaal park reed en stopten op verschillende prachtige plaatsen. We zagen de berg amper door de wolken, maar we zagen wel veel dieren. Zo zagen we ondermeer echidna's, wallaby's, wombats en andere buideldieren. Jammergenoeg zagen we geen Tasmaanse duivel omdat ze erg schaars zijn. Via het Franklin River nationaal park reden we de volgende dag verder en we zagen ondermeer nog de geweldige Nelson Falls waterval. Onze laatste dag in Tasmanië spendeerden we in Hobart, een prachtige stad aan het water. We aten fish & chips en kochten nog een laatste souvenir. Na ons weekje in Tasmanië eindigden we onze reis waar ze begon, in onze Australische thuis, Tylden. We hadden prachtige laatste dagen met onze vrienden, die we hopelijk snel terug zien. De laatste avond deden we een barbeque en namen we afscheid van vrienden en kennissen. We kunnen terugblikken op een immens avontuur vol prachtige momenten, ervaringen en ontmoetingen. We willen iedereen bedanken die we tijdens onze reis ontmoet hebben, om bij te dragen aan dit fantastisch avontuur. Ook aan al onze familie en vrienden thuis en onze bloglezers, een dikke, welgemeende merci. Jullie hebben ons allemaal gesteund in deze ervaring en dat appreciëren we enorm. We sluiten dit avontuur nu af, maar dat doen we niet zonder uit te kijken naar het volgende. Een van onze trouwste blogvolgers Nadine en haar man Ivo bieden ons de kans om voor hun, hun B&B, Baron's House in Neerijse uit te baten. Wij kijken hier al maanden super hard naar uit en nu is het bijna zover! Na een periode aan de ene kant van de industrie nemen we nu een plaatsje in aan de andere kant en kunnen wij reizigers het hof maken. Het wordt ongetwijfeld een geweldig avontuur! We zien jullie nu allemaal heel snel terug zodat we eindelijk in levende lijven kunnen bijkletsen! Vele groetjes allemaal en nu echt tot binnenkort!

1. Chantal:
    27 februari 2017
    wij kijken erg uit naar jullie terugkomst en nieuwe avontuur
  2. Chantal:
    27 februari 2017
    veilige terugreis
  3. Marleen:
    28 februari 2017
    Tot zo x
  4. Tant Monique:
    28 februari 2017
    Veilige terugreis en nog eens bedankt voor jullie prachtige reisverhalen !!!hopelijk zie ik jullie eens terug !!!!veel liefs
  5. Nanou:
    2 maart 2017
    Door het spijtige overlijden van Nenenne...een maand te vroeg..; lees ik nu dit verslag!
    Ondertussen heb ik m'n Svenja al gehoord en verwacht jullie beiden morgen...
    Ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe uitdaging een succes zal worden...en verwacht me maar met Anny en Ilianne...ze weten ondertussen wel hoe ik 's nachts voor entertainment zorg! Tot heel gauw voor de knuffels