Dag 1, aankomst

23 april 2015 - Ica, Peru

Na een lange reis van België tot Peru kwamen we vroeg deze ochtend aan in Lima. Om op dag 1 wat risico te vermijden keken we vandaag niet naar budget en namen we een taxi van de luchthaven naar het busstation van Cruz del Sur. Hier hadden we vrijwel direct een rechtstreekse bus naar Ica, een stadje midden in de woestijn op zo'n 200km van Lima. De rit door de woestijn was impressionant met hoge duinen en veel opwaaiend zand. We reden in het dorre landschap ook tientallen kippenboerderijen met legbatterijen voorbij, misschien zijn de eieren hier dan toch niet veel biologischer dan in het westen. Hoe dichter we bij Ica kwamen hoe groener het landschap werd. We kwam tegen het einde van de rit veel druivenplantages tegen. Ica is dan ook de hoofdstad van de Peruviaanse wijn en de lokale sterke drank Pisco. Benieuwd wat dat gaat geven! Vandaag in door de stad gewandeld, maar heel erg veel is hier niet te zien. We zullen daarom waarschijnlijk morgen af zakken naar de nabij gelegen oase Huacacina. De reis is nu echt begonnen!