De oase van Huacachina

25 april 2015 - Paracas, Peru

Omdat we Ica te druk vonden besloten we ons terug te trekken in de nabijgelegen oase van Huacachina. Deze prachtige oase ligt 5km buiten Ica en is zeker een aanrader. We kwamen aan, wandelden eens rond de oase en vonden een leuk hostelletje met zwembad en dakterras. Tussen de zandduinen is Huacachina de uitgelezen plaats om te sandboarden, #3 op de lijst van "things to do before you die" en zeker iets voor ons. Na een dagje relaxen besloten we een buggytoer door de woestijn te boeken langs enkele mooie sandboardspots! En of het de moeite waard was! De tocht met de buggy was fantastisch, het was onze eerste echte woestijnervaring en we waren onder de indruk. Doorelkaargeschud van de eerste heftige rit begonnen we aan onze eerste afdaling en het was echt super cool! Enkele afdalingen en een mond vol zand later besloten we lekker te gaan eten en te verfrissen met een goeie Pisco Sour, lekker! De volgende ochtend opgestaan en vertrokken richting Paracas waar we nu net zijn aangekomen. Een leuk kustdorpje waarvan we morgen Islas Balestas gaan bezoeken. Deze eilandengroep biedt woonst aan pinguïns, zeehonden en zeeleeuwen en wieweet wat komen we onderweg nog tegen.. Update volgt!

1. Moniponi:
    We missen jullie hier! Voorzichtig daar en geniet ervan! Dikke zoen Moni & Bavo
  2. Jolan:
    Super cool, sandboarden!!!!!!! Groetjes Jolan en Aiko
  3. Nanou:
    26 april 2015
    Heb reeds gereageerd,maar daar ik het hier niet zie doe ik nog een poging !

Mooie foto's en zeer romantische oase...

Sandboarden lijkt me leuk...zou ik ooit heeeeel lang geleden misschien ook wel geprobeerd hebben (van klein duintje..) In het leven moet je een beetje gek zijn (reactie van Chantal..)dat maakt het plezant..Maar voorzichtig hé.xxx Nanou
  4. Loulou:
    27 april 2015
    Kei neig! geniet ervan ;)
  5. Hilde colin:
    27 april 2015
    superleuk! zie ik daar de Nascalijnen uit een museum?? overvlieg ze maar in het echt!! de Islas Balestas worden de mini-Galapagoseilanden genoemd: ik wens jullie veel fun ginds.