Paracas en Islas Ballestas

28 april 2015 - Arequipa, Peru

Onderweg naar Paracas bezochten we in Ica nog het nationaal museum van oude Peruviaanse culturen. Leuk dat de focus eens niet enkel op de incas gelegd werd want er leefde ook nog vele andere groepen in Peru. We zagen er ook veel mummies en een mooie expositie over de Nazca lijnen, goed meegenomen aangezien we Nazca zelf overslaan. Toen we aankwamen in Paracas wisten we meteen dat het goed zat! Een zalig windje en de frisse zeelucht deden ons goed na de hitte van de woestijn. We vonden vrij snel een hostel op 100m van de kustlijn. We wouden elk een bed boeken in een dormitorio maar kregen een gratis upgrade naar een kamer, leuk! We konden niet wachten om de stille oceaan te gaan verkennen en vertrokken daarom al snel voor een wandeling langs de kustlijn. Daarna zochten we samen met een koppel dat we in Huacachina ontmoet hadden een restaurantje! De volgende dag vroeg uit de veren voor een bezoek aan de Islas Ballestas, ook wel "poor man's Galapagos' genoemd. De tocht met de boot was prachtig, we zagen veel zeeleeuwen en pinguïns en allerlei vogels! Echt adembenemend om zoveel mooie dieren in het wild te zien! Terug van de excursie maakten we verse guacamole met de heerlijke advocados die ze hier verkopen. Lekkere lunch! Een namiddagje zonnebaden kon ook niet ontbreken aan de kust en dat deden we dus ook. 's Avonds een beetje verder van de kust heerlijk en goedkoop gaan eten. De volgende ochtend moesten we ons opmaken voor een lange reis. We trokken richting Arequipa, een reis die bijna 20 duurde maar aangekomen in Arequipa zagen we dat het de moeite waard was. We gaan hier nu de stad verkennen se! Groetjes!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Martine:
    28 april 2015
    Geniet van al wat mooi is en natuurlijk van elkaar !!!! Dikke kus
  2. Sofie De Pauw:
    29 april 2015
    Ooh wat leuk!!! Die pinguïns enzo... !!! Geniet ervan schatties!!! Leuk om mee te mogen lezen :))) xxxxx
  3. Sofie De Pauw:
  4. Jolan:
    29 april 2015
    De kids kunnen amper geloven dat jullie zo dicht bij dieren in het wild komen. Fantastisch die piraten zee!!!
  5. Chloë:
    2 mei 2015