Arequipa en Colca Canyon

3 mei 2015 - Arequipa, Peru

Arequipa, ook wel "the white city" genoemd is een prachtige stad in het Andes gebergte. Deze stad heeft zijn bijnaam te danken aan de vele witte gebouwen uit vulkaansteen. Vanuit de stad heb je dan ook zicht op 3 vulkanen waarvan er 1 actief is. Arequipa is echt een gezellige stad waar je we ons meteen thuis voelden. De vele koloniale gebouwen en de gezellige straatjes laten een sterke spaanse indruk na. In de overdekte markt hangt een geweldige sfeer en de kleuren van het fruit en de groenten zijn ongelofelijk! De tweede dag ter plaatsen gingen we mee op een gratis city tour, georganiseerd door de plaatselijke studenten. We kregen uitleg over de cultuur, de gebouwen en de omgeving van Arequipa en konden proeven van enkele lokale specialiteiten. Na twee dagen in de stad hadden we zin in wat natuur en daarom boekten we een 3 daagse trekking door de nabijgelegen Colca Canyon. Deze Canyon is de tweede diepste ter wereld en is meer dan 2 keer zo diep als de Grand Canyon! We zagen prachtige natuur op onze trekking en ook heel wat dieren, met als hoogtepunt de machtige Condor. Een soort gier met een spanwijdte van wel 3 meter, echt een ongelofelijk dier! Daarnaast zagen we ook nog andere roofvogels, lama's en alpaca's. We sliepen in afgelegen bergdorpen en bij de tweede overnachtingsplaats werden we verwend met een zalig zwembad in een tropische setting om af te koelen na onze wandeling. In het totaal gingen we 1000 meter omlaag en 1000 meter weer omhoog, pittig! Het is wel duidelijk, Arequipa was een topper wat ons betreft. Morgen steken we aan het Titicacameer de grens over naar Copacabana, Bolivië. Benieuwd wat dat gaat geven!

1. Nanou:
    3 mei 2015
    Ja, prachtig...het lijkt wel of jullie in een droom verzeild geraakt zijn . Veel warme kusjes uit Hasselt in de regen! Nanou
  2. Moniponi:
    4 mei 2015
    Jullie zien er zo gelukkig uit!! :D
    We missen jullie hier, daar de eerste warme dag weer aanbreekt, is het weer tijd voor een lekkere BBQ, al hadden we die liever daar georganiseerd natuurlijk ;)

Dikke zoenen en warme knuffels Moni & Turbo ;)
  3. Loulou:
    7 mei 2015
    oooh de Condor, hadden we die ook niet in Pairi Daiza gezien? :D hahaha. Geniet nog van jullie prachtige reis! Leuk om met de foto's en de goed beschrijving mee te kunnen volgen x