Puno en eilanden Titicacameer

7 mei 2015 - Puno, Peru

Puno is een mooie, toeristische stad aan de Peruviaanse kant van het Titicacameer. De buitenwijken van de stad beginnen hoog op de bergwand en lager gelegen, aan het meer, ligt het centrum. We vonden een leuk hostel niet ver van het centrale plein. In Puno zijn de Italiaanse restaurants rijkelijk aanwezig en daarom besloten we onszelf te trakteren op een lekkere pizza! De volgende dag op ons gemak de stad verkend en naar het hoogste punt gestapt om een mooi uitzicht over de stad te hebben. 's Middags gingen we eten in een lokaal restaurant en kregen zo'n grote portie dat we 's avonds voldoende hadden aan een lekker stuk fruit! De volgende dag vroeg uit de veren voor een bezoek aan de floating islands van Los Uros en de eilanden Amantani en Taquile. De eilanden van Los Uros waren mooi maar voor ons iets te toeristisch. We voelden ons precies wandelende dollars! Daarna doorgevaren naar Amantani. We werden verwelkomd door de plaatselijke familie waar we bleven slapen en stapten vervolgens samen naar hun huis. We aten een lekkere vegetarische lunch van quinoasoep en groenten met rijst gevolgd door een kleine siësta. Daarna klommen we naar het hoogste punt voor de zonsondergang. Het was een van de mooiste zonsondergangen die we ooit hebben gezien, echt prachtig. 's Avonds keken we nog naar de sterren en de opkomende maan. Daarna werden we traditioneel gekleed om naar de lokale fiesta te gaan! De volgende dag een boottocht naar het eiland Taquile. We kregen er de lokale producten en ambachten te zien en stapten van de ene kant van het eiland naar de andere, waar de boot ons stond op te wachten. Na de lunch vertrokken we weer naar Puno. We waren doodmoe van de koude nacht op het eiland en wouden vroeg naar bed. We begonnen nog snel een spaghetti te maken. Na 5 minuten pruttelen was de gas plots op. Wat normaal een kwartiertje later in orde moest zijn duurde uiteindelijk een uur en half, typisch Zuid-Amerika, haha! Gelukkig hadden we een fles Peruviaanse wijn om de tijd te doden! Moe maar voldaan kropen we ons bed in om de volgende dag de reis richting Bolivië verder te zetten! Copacabana here we come!

1. Hilde colin:
    8 mei 2015
    ik begin zo stilaan jaloers te worden op jullie avontuur!!! :-)
  2. Chantal:
    10 mei 2015
    hey Svenja en Olaf, super wat jullie doen. Geniet van dit sabatjaar, het zal eenervaring zijn die je nooit meer zal meemaken. zeer mooie foto's. ik kijk uit naar t vervolg