Copacabana en Isla del sol

12 mei 2015 - La Paz, Bolivia

Copacabana is een super toeristisch stadje, we hadden dan ook niet veel zin om er lang te blijven. We sliepen er 1 nacht om de volgende dag de boot te nemen naar Isla del sol, een eiland op het Titicacameer dat erg belangrijk was voor de Inca's omdat de zonnegod Inti er geboren werd. Het eiland is volledig autoloos en daarom lekker rustig en stil.  We kwamen gepakt en gezakt aan en moesten direct stijl omhoog klimmen om ons richting lokale bevolking te begeven. Na 20 minuutjes stappen werden we gewenkt door een vriendelijke man die ons een slaapplaats in zijn homestay aanbood. Moe van de klim wouden we zeker een kijkje nemen en we werden aangenaam verrast door een super mooie kamer met terras en een prachtig uitzicht. Die avond kookten we op ons terras en simpele spaghetti onder de sterrenhemel, zalig! De volgende dag een zware trekking. Op het eiland staan 2 ruïnes van oude Inca tempels, de ene aan de noordkant, de andere aan de zuidkant, geen vervoer, stappen dus! We maakten er een leuke dag van en trokken van onze verblijfplaats in het zuiden naar de noordkant en terug, zo'n 20 km in totaal. In het midden hadden we wel een leuke pauze, we bezochten de ruines van de tempel en ondervonden waarom ze ook wel "el laberinto" genoemd worden. Vele gangen en kleine passages maar echt super cool. Wat een bouwwerk! Daarna een lunchke gekookt op de bergwand met lekkere prefab noodels en thee. De 10km terug waren iets zwaarder als de heentocht maar de mooie natuur zorgde voor afleiding. 's Avonds geen zin meer om te koken en dan maar op de kookkunsten van onze gastvrouw vertrouwd, heerlijk! De volgende dag vroeg opgestaan om de tempel aan de zuidkant nog te bezichtigen en daarna de boot op terug naar Copacabana. Toen we aankwamen in de haven was er een zwemwedstrijd aan de gang. Het is blijkbaar deel van een oud ritueel om elk jaar van Isla de la luna naar Isla del sol te zwemmen, zij liever dan wij, maar wel cool. Terug in Copacabana snel iets gehaald om te eten en dan de 4u de bus op naar La Paz, inclusief dubieuze veerboot, wat moet het nog meer zijn?!

1. Kjelle:
    12 mei 2015
    Wow, die foto's zien er geweldig uit, jullie big smile zegt voldoende :-) xoxo