Eerste weken in Melbourne

7 april 2016 - Tylden, Australië

Na een gezellige tijd in België met veel kerstfeesten en qualitiy time met vrienden en familie vertrokken we richting Australië om ons avontuur verder te zetten. Na een lange reis kwamen we aan in Melbourne en namen van de luchthaven een bus richting centrum, waar ons hostel voor de eerste dagen gelegen was. Onze rit door de stad bevestigde meteen ons gevoel dat Melbourne een mooie en levendige stad is. De eerste dag vochten we tegen onze jetlag en brachten we grotendeels in de jacuzzi op het dak van het hostel door! Tegen 7 uur gaven we de strijd op en kropen we vroeg ons bed in. De rest van de week gebruikten we om de stad te leren kennen. We gingen mee op een city-tour en ontdekten tussen de wolkenkrabbers, vele kleine achterstraatjes vol hippe koffie bars, restaurantjes en artistieke plaatsen. De metropool bleek super gezellig te zijn en was door de gratis tram in het centrum makkelijk te verkennen. Aangezien alles in het centrum super duur is zochten we via airbnb een kamer in een huis in een van Melbourne's vele suburbs. We kwamen terecht bij een Chinees koppel in Boxhill, een klein uurtje buiten het centrum. Hier zaten we rustig en toch dichtbij alles. Er waren veel parken waar we al een klein beetje van de Australische natuur konden genieten, we zagen er ook onze eerste kaketoe! We begonnen onze zoektocht naar werk en solliciteerden online op allerhande jobs. We kregen al snel een telefoontje voor een gesprek de volgende dag. Het bleek om deur aan deur lead generation te gaan. Niet meteen onze droomjob maar we waren wel benieuwd naar de ervaring. De eerste dag verliep moeizaam omdat we zonder veel informatie plots in de field gedropt werden. De volgende dagen ging het echter beter en al snel waren we de beste verkopers en door de extra bonussen vergaten we snel de vele onbeleefde reacties die we aan de deur kregen. Na onze eerste week besloten we te verhuizen naar een huis in de hippe buurt Brunswick. Hier zaten we terug wat dichter bij de stad en in de suburb zelf was ook veel te beleven! Onze huisgenoot was super vriendelijk maar wel een beetje raar. Een typische artistieke eenzaat waarvan er in Brunswick wel meer rondlopen. We verbleven er iets meer dan 2 weken en gingen samen op 2 roadtrips. Op de eerste reden we 's avonds door de stad en enkele hippe buurten. We eindigden onze trip in een park aan de Yarra rivier, waarvan we een mooi uitzicht hadden op de stad. We zagen er ook voor het eerst een possum, een soort walibi. Op onze tweede trip gingen we naar Bells beach, een bekend mooi strand aan het begin van de great ocean road. We zagen hier voor het eerst een 50-tal kangoeroes rondhuppelen. Het was een leuk en grappig zicht en we waren super blij dat we ze eindelijk gezien hadden. De rest van de dagen waren vooral gevuld met werken, aangezien we redelijk laat begonnen waren we 's avonds ook laat thuis. Op een van onze werkavonden werden we door onze huisgenoot verrast met een kampvuur en lekker eten. Zalig om zo thuis te komen. Na 3 weken zonnepanelen verkopen hadden we er stilaan genoeg van en waren we klaar voor een nieuw avontuur. Het toeval wou dat een workaway adres, dat we voor aanvang van onze reis hadden aangeschreven, ons net een antwoord stuurde met de vraag of we nog interesse hadden. Het workaway concept houdt in dat je bij een familie thuis, in dit geval op een kleine boerderij, mee helpt in ruil voor kost en inwoon. Het zag er een fantastische locatie uit en we hadden zin om uit de drukte van de stad te ontsnappen. We twijfelden dan ook niet en in het weekend verhuisden we naar de boerderij in Tylden, een dik uur ten noord-westen van Melbourne. Hoe het boerderijleven ons bevalt vertellen we volgende keer!

1. Nanou:
    7 april 2016
    Leuk om dit te kunnen lezen.. Ik hoor wel regelmatig nieuwtjes langs O H om...
    Jullie zien er stralend uit als altijd...niet echt moeilijk zeker aan de foto's te zien!
    En de wijn ziet er ook niet slecht uit...Geniet maar, van al het moois en lekkers! De ouders van Dennis zijn voor 3 weken naar hem toe en zijn zus was ook mee voor 1 week denk ik...'t is toch wel heel ver hé.. tot de volgende keer!
  2. Thienpont:
    7 april 2016
    Leuke verrassing jullie nieuw reisverslag!
    Terwijl ik dit lees zijn jullie waarschijnlijk al "ervaren boer en boerin" geworden :-)
    ik vrees dat je niet echt van de visvangst zou overleven Svenja !
    Hou jullie goed en we kijken uit naar een volgend verslag en prachtige kiekjes!
  3. Loulou:
    7 april 2016
    Top story!!! Super om jullie nieuwe avonturen op de voet te kunnen volgen ;) geniet er maar van! Combinatie van stad en the farm life.. Kan niet slecht zijn!!!
  4. Tant Monique:
    9 april 2016
    Dit was weer heelleuk om te lezen....bedankt .Ik denk dat het leven op de boerderij ook tof zal zijn !!!!Genieten jullie maar van alles wat jullie kunnen beleven....want spijt bestaat niet .Ik kijk al uit naar het volgend avontuur !!!!Lieve kusjes!!!
  5. Marianne:
    12 mei 2016
    Hey Svenja en Olaf, jullie zitten daar weer prachtig! Ziet er heel rustig uit en jullie stekje is toch wel heel ruim. Alleen die spinnen zie ik niet zo zitten :( .
    En nu weten jullie alles over zonnepanelen, leuk! Maak er nog een mooie tijd van en tot het volgende verslag! Dikke kussen XXX Marianne