Lima

31 juli 2015 - La Merced, Peru

Na een lange, maar comfortabele busrit kwamen we vroeg aan in Lima. Het viel ons direct op dat de stad ongelofelijk groot is. We namen een taxi naar het district Baranco, een rustige plaats aan de kust. We vonden een hostel met zicht op zee en besloten hier te overnachten. We lieten onze rugzakken achter en maakten een wandeling langs de kust. Daarna trokken we het centrum van Baranco in en bezochten het chocolademuseum. Voor het avondeten hadden we afgesproken met Paulien, José en Johan, de papa van Paulien. We reden eerst naar de busterminal om ons ticket voor de volgende bestemming te kopen en daarna gingen we lekker eten bij de italiaan. Later op de avond nog een Pisco Sour en ons bed in. De volgende dag weer ingepakt omdat we uitgenodigd waren bij de familie van José. Het was het doopfeest van zijn petekindje en dat wouden we niet missen! We namen een taxi richting San Juan de Miraflores, Pamplona Alto, een barrio op een van de heuvelwanden van Lima. We werden er super ontvangen en de familie was enorm vriendelijk. We gingen naar een klein kerkje voor de doop en aten daarna kip met puree en rijst. Daarna heel de avond feest. Er was een live orkest en er werd veel gedanst en gedronken. De Peruaanse manier van drinken is best gezellig, je schenkt een klein beetje in en geeft vervolgens de fles door aan iemand die je wilt inviteren. Daarna drink je je glas bijna leeg, het laatste beetje giet je op de grond en je geeft je glas door. Gezellig maar ook gevaarlijk want je hebt er geen idee van hoeveel je drinkt en weigeren is geen optie! De volgende dag met een zware kop opgestaan om richting Lima Central te gaan, het historisch centrum van Lima. Een uurtje op de minibus en we waren er. De Plaza De Armas was super mooi en de winkelstraat eindeloos lang. Na wat slenteren door de straatjes ontmoeten we onze andere Belgische vrienden, Chloë en Jochem voor het avondeten. We moesten snel terug afscheid nemen want 's avonds reisden we verder met Paulien en co naar Satipo voor 2 weekjes jungle. Het was een kort afscheid want binnenkort zien we Chloë en Jochem terug in Cuzco. Ondertussen zijn we aan onze laatste dag in de jungle, update volgt!

1. Marianne:
    31 juli 2015
    Hey Svenja, jullie hebben blijkbaar een fantastische tijd, super! Leuk dat jullie daar afspreken met vrienden. Is dat Chloë die bij KAplus al een paar keer les gegeven heeft, de danseres? Doe ze dan de groeten. En jullie teksten zijn zo fantastisch goed geschreven, wat een talent! Doe het nog goed! Liefs, Marianne Verheyden