Margaret River en Perth

25 september 2016 - Perth, Australië

Dag iedereen!! Ondertussen zijn we weer enkele weken verder en hebben we de wijngaarden achter ons gelaten. We blikken met weer een ervaring rijker terug op ons verblijf in de wijnstreek. Door het werken op verschillende wijngaarden hebben we veel bijgeleerd over de techniek van het snoeien en binden van wijnstokken. Naast ons werk voor een soort interimbureau voor de wijnindustrie werkten we ook privé voor een familie met een kleine wijngaard. Zelf maken ze geen wijn maar ze verkopen hun druiven aan andere wijnproducenten. We kampeerden een 2-tal weken bij hen en kregen onderdak in de schuur omdat er vaak harde windstoten en regenstormen waren. In de schuur was er een haardvuur om ons na werk aan op te warmen, gezellig dus! Op deze boerderij hebben ze schapen, alpaca's, paarden, een toffe hond en een verstoten lammetje dat met de papfles werd opgevoed. Het lammetje volgde de hond de hele dag en samen haalden ze heel wat kattenkwaad uit, heel grappig om te zien! De familie was ook super vriendelijk dus ons verblijf was weer meer dan aangenaam. We gingen ook een dagje vissen en aten 's avonds de (kleine) vangst lekker op! Tijdens onze reis in Latijns-Amerika hadden we een koppel uit Perth leren kennen, Sara en Simmo, en we gingen hun hier ook bezoeken. Het toeval wou dat ze een beach house hadden in Dunsborough, dicht bij Margaret River en dus spraken we daar met hen en een aantal van hun vrienden af tijdens het weekend. We gingen samen met hen de wijnregio verkennen en gingen in groep overal proeven. Het was echt gezellig en leuk om in een vriendengroep verwelkomd te worden. We genoten van het goed leven met lekker eten en drinken op een echte toplocatie. Het huis is gelegen in een beschermd natuurgebied en steekt uit tussen de bomen met zicht op de helder blauwe zee. Een paar weken later liep het werkseizoen in de wijngaarden stilaan op zijn einde en besloten we verder te reizen richting Perth. Voor het weekend maakten we eerst nog een tussenstop in Sara's en Simmo's beach house voor alweer een topweekend en nadien reden we verder in noordelijke richting. Via Bunbury, Mandurah en Fremantle reden we richting Perth.  Op deze trip zagen we nog eens dolfijnen en we kregen nog nachtelijk bezoek van een buidelrat. We kampeerden weer in een prachtig bos en gingen nog een paar keer vissen, zonder vangst deze keer! Onze eerste avond in Perth spraken we weer af met iedereen die we in het beach house hadden leren kennen om te gaan eten bij de Vietnamees. Hier aten we voor de eerste keer krokodil en de avond was weeral super gezellig.  De voorbije week ontdekten we Perth volop terwijl we bij onze vrienden verbleven. Perth is een hippe stad met levendige, trendy suburbs en prachtige stranden. Perth ligt van heel Australië het dichtst bij Azië en de Aziatische invloed is hier duidelijk merkbaar. Dimsum en gelakte eend restaurants zijn hier heel populair en bovendien goedkoop. Sara en Simmo namen ons mee naar een van hun favoriete restaurantjes waar we niets van de menukaart begrepen. We lieten hen dus maar bestellen en kregen de ene lekkernij na de andere voorgeschoteld. Het voorbije weekend hadden we nog een bierproeverij waarbij we een hele reeks Australische, Nieuw-Zeelandse en Amerikaanse bieren proefden. De komende dagen gaan we nog een laatste keer de stad in en daarna reizen we weer verder. We vertrekken richting Broome met verschillende tussenstops in de woestijn, de bekende wilde bloemenvelden en de kustlijn van de Indische Oceaan! Tot de volgende!

1. Thienpont:
    25 september 2016
    Fantastische mensen ontmoeten fantastische mensen, zo werkt het éénmaal :-)
    En ja jullie hebben helemaal geen last van het "bier op wijn venijn - syndroom" zo te lezen! Doe zo verder!
    Dikke kus!
  2. Nanou:
    26 september 2016
    Inderdaad... jullie trekken goede en lieve mensen aan ...Het ziet er allemaal uit voor mij als een droom !..Jullie hebben daar zeker geen dorst geleden... en wat een prachtige beelden die voor altijd op jullie netvlies gebrand blijven ..
    Geniet er nog goed van ...wel voorzichtig zijn hé ..Ik heb een zeer mooie foto gekregen..ik dacht dat het Miss Australie was, maar het bleek mijn eigen kleindochter te zijn...Stralend ...hoe zou dat komen? tot ...ik tel al weer af!! Morgen ga ik een ganse dag naar Yentl .Mijn geluk kan niet op als ik hem zie... Dikke kus en heel veel liefs.Nanou en Opa